Kampanie Google Ads

0
350

Kampanie Google Ads

Google AdWords jest systemem reklamowym, który umożliwia reklamodawcom wyświetlanie swych reklam w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google oraz milionów witryn należących do sieci reklamowej Google. Sieć ta obejmuje tak popularne witryny jak You Tube, Gmail czy Blogger, należące do Google oraz ogromną liczbę witryn należących do użytkowników sieci, tj. blogi, fora internetowe, strony przedstawiające pasje swych właścicieli i administratorów. Dzięki ogromnej różnorodności możliwe jest dotarcie do osób zainteresowanych konkretnym tematem, bliskim reklamowanej grupie produktów, czy też usług, nie tracąc środków i czasu na nie efektywne kierowanie reklam.

Reklamy kierowane są do określonych witryn, czy jedynie podstron tych witryn, poprzez kampanie linków sponsorowanych. Idea kampanii polega na wybraniu ważnych dla reklamodawcy słów kluczowych, np. ‘bukiety ślubne’ dla kwiaciarni, na podstawie których obok wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach dla zapytania ‘bukiety ślubne’, oraz zapytań o bliskim znaczeniu, pojawią się reklamy tekstowe przygotowane przez reklamodawcę. Przygotowane reklamy, zarówno tekstowe, graficzne, jak i video, pojawią się również na stronach o zbliżonej tematyce, np. blogach opisujących przygotowania ślubne, posiadających określone słowa kluczowe.

Dlaczego Google Ads

Wybór Google AdWords nie jest jedynym możliwym, lecz przynoszącym największe efekty. Możliwość dotarcia do niemal każdego użytkownika sieci w Polsce i na świecie jest nie do przecenienia, dzięki popularności wyszukiwarki Google. Co istotne, odpłatności podlegają jedynie efekty, czyli kliknięcia, przejścia użytkownika z sieci na stworzoną stronę docelową w obrębie strony reklamodawcy.

Ogromną zaletą systemu jest możliwość personalizacji kampanii reklamowej. Poczynając od doboru słów kluczowych i kierowania reklam jedynie na strony o zbliżonej tematyce, przez kierowanie reklam do osób w określonym wieku, czy określonej płci, po regionalne lokalizowanie użytkownika na podstawie adresu IP, przebywającego na terenie województwa dolnośląskiego, czy choćby tylko miasta Wrocław.

Dla wielu reklamodawców wielkie znaczenie mają koszty prowadzenia kampanii reklamowej. W przypadku Google AdWords ceny kliknięć są bardzo przyjazne, natomiast sam system umożliwia określenie nie tylko całego budżetu prowadzonej kampanii, ale i dziennych limitów, dzięki czemu środki nie zostaną wyczerpane w zbyt krótkim okresie czasu.

Rozbudowane narzędzia analityczne pozwalają na precyzyjne dopasowanie reklam, co daje możliwość osiągnięcia maksymalnych efektów. Znajomość takich liczb jak ilość wyświetleń reklamy oraz liczba jej kliknięć jest podstawą, pozwalającą doprecyzować kierowanie reklam do osób najbardziej zainteresowanych tematem.

Niezwykle przydatnym narzędziem Google Adwords jest również REMARKETING – odpowiednio przygotowany kod w postaci cookie’sa umieszczany jest na stronie internetowej zbierając jednocześnie dane o użytkownikach witryny. Dzięki temu po pewnym czasie jesteśmy w stanie doskonale targetować nasze reklamy tylko do osób odwiedzających witrynę lub konkretne podstrony na witrynie, ewentualnie osoby podejmujące określone akcje np.: tylko te, które dokonały zakupu itp.

Google Ads – czy warto skorzystać z tej reklamy?

Reklama dźwignią handlu. Stwierdzenie to stało się podstawą funkcjonowania współczesnej gospodarki. Niewiele znajdzie się osób podważających skuteczność profesjonalnie przygotowanej reklamy, równocześnie dla większości stało się już jasne, w jakim stopniu ulega przemianie skuteczność mediów, i w jak wielkim stopniu to Internet przewyższa swą skutecznością inne media.

Jeszcze 10 lat temu skuteczne billboardy, stawiane przy drogach, czy też wieszane na budynkach, dziś mijane są przez przechodniów i kierowców niemal nie zauważone. Efektywność reklamy ulicznej, zastosowanej w małej, czy nawet średniej skali, stała się wręcz minimalna. Dzisiejsze media to telewizja, radio i Internet. Jednak o ile w przypadku dwóch pierwszych reklama kierowana jest do ogółu społeczeństwa, niekoniecznie zainteresowanego reklamowanym produktem czy usługą, o tyle Internet daje możliwość personalizacji reklam i kierowania ich do ściśle określonej grupy docelowej.

Poza przygotowaniem przyciągającej uwagę ewentualnego klienta strony internetowej. Jej optymalizacji i pozycjonowania tak, by potencjalni klienci mogli na nią trafić z różnych miejsc w sieci, oraz by pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwarek internetowych, świetne rezultaty przynoszą profesjonalnie przygotowane kampanie Google AdWords – kampanie linków sponsorowanych.