Remarketing Google Adwords

0
280

Remarketing Google Ads

Zaufanie klienta – warto się przypominać z Google AdWords

Wielu sprzedawców przekonało się już o tym, iż łatwiej sprzedać produkt bądź usługę osobie, która z jakiś powodów zaufała sprzedawcy. Powody te mogą być różne, zaczynając od wcześniejszego skorzystania z oferty sprzedawcy, poprzez polecenia i opinie na temat oferowanych produktów i obsługi, wyrażanych przez przyjaciół lub na różnego rodzaju stronach internetowych, po interesującą i przydatną treść znajdującą się na stronie internetowej sprzedawcy, poruszającą zagadnienia związane z oferowanymi produktami i usługami.

Remarketing z Google Ads

Budowanie zaufania wśród klientów i potencjalnych klientów staje się coraz szerzej praktykowane ze względu na efekty, jakie niesie ze sobą ten proces, czyli zauważalne wzrosty dochodów. Jednym ze sposobów na budowanie zaufania jest wykorzystanie funkcji remarketingowej oferowanej przez system reklamowy Google AdWords.

Ideą funkcji remarketingowej jest wyświetlanie reklam jedynie osobom, które wcześniej odwiedziły reklamowaną stronę internetową.

Ta prosta idea została rozbudowana w systemie Google AdWords o różnorodne sposoby konfiguracji, dzięki czemu reklamy przypominające mogą wyświetlać się z różną częstotliwością, w różnym okresie, a nawet różnym grupom docelowym.

Możliwości personalizacji remarketingu Google AdWords 

Grupy docelowe użytkowników mogą być precyzowane za pomocą ogólnych wytycznych, np. reklama przypominająca może zostać skierowana do wszystkich osób odwiedzających stronę reklamodawcy. Jednak szczególnie przy rozbudowanych stronach, czy sklepach oferujących zróżnicowane produkty, warto wykorzystać precyzowanie ścisłe, poprzez zawężenie grupy docelowej do osób odwiedzających daną kategorię stron, czy choćby jeden, lecz najbardziej zyskowny produkt.

Również dobór reklam może zostać ściśle powiązany z odwiedzanymi przez użytkownika działami strony. Posiadając w ofercie jednocześnie ładowarki do akumulatorków, oraz farby dla plastyków, lepsze efekty przyniesie wyświetlenie reklam przypominających o konkretnej ofercie osobom odwiedzającym wybrany dział sklepu. Choć kupno drugiej lodówki jest mało prawdopodobne, polecenie zadowolonemu klientowi filtrów do wcześniej zakupionej lodówki może okazać się bardzo korzystne dla osiąganych dochodów.

Dla komfortu użytkownika sieci ważne jest sprecyzowanie okresu w jakim będą wyświetlały się reklamy przypominające, oraz częstotliwości ich wyświetlania. Najlepsze efekty daje przypominanie oferty w niedługim czasie po zapoznaniu się z ofertą na stronie reklamodawcy. Jednak reklama ta nie może być zbyt nachalna, ponieważ mogłaby doprowadzić do efektu odwrotnego niż oczekiwany.

Cel remarketingu

Budowanie zaufania klienta poprzez remarketing Google AdWords nie musi polegać jedynie na reklamie oferowanych produktów i usług, lecz również zachęceniu klienta do związania się ze stroną reklamodawcy poprzez pozostawienie kontaktu czy też zapisanie się na newsletter. Warto do tego celu przygotować się jeszcze przed planowaną kampanią remarketingową, tworząc listy dla poszczególnych stron docelowych, tj. koszyk, wybrana kategoria, jak i cała witryna, dzięki czemu w momencie podjęcia decyzji o wdrożeniu kampanii będzie możliwe wręcz natychmiastowe jej uruchomienie.